Bangkok baby!!

Igar(torsdag) rakade vi forsova oss lite!Sa vi missa hotellfrukosten, men det loste sig for vi gick ut och kopte frukt ist, mkt gott:) Efter fruktfrukosten hoppa vi in i en taxi och drog ivag till MBK, jaklarns vilket stort varuhus!!!Vi fyndade massa bra grejer och gjorde typ inte av med nagra pengar alls,det gillar vi!Nar vi skulle ata lunch gick vi till en liten restaurang som sag mysig ut, men oj va fel vi hade!!Nar maten kom in blev vi mest forskrackta och hoppades att dom hade gett oss fel mat!Fridas mat bestod av en lokhog med lite ackligt kott, Malins mat var lite svampiga kottbitar och nagra slags kvistar och Jessis mat var typ lite stekfett och kottslem, inte speciellt gott sa vi gick till Donken ist:)Efter nagra timmar dar tog vi taxi tillbaka till hotellet, for att sen traska ut pa en liten tur har i stan. Vi gick till kungens palats men det var stangt for dagen sa vi kunde bara titta fran utsidan av murarna, men det var skithaftigt!Pa vagen traffade vi tva thailandare(vid tva olika tillfallen) som var valdigt hjalpsamma och ville beratta om allt som vi skulle se!Men i slutanden ville du bara lura in oss i en tuk-tuk,men vi vagra!!Efter mysig middag pa en "lyxig" restaurang tog vi taxi till China town for att kolla in festivalen som vi blivit tipsade om, men val dar var allt typ slut...lurade tjejer?? Sa vi akte hem ist, satte oss i en bar och bara tog det lugnt!Sen stupa vi i sang vid ett. Nu ska vi snart aka till flygplatsen for att aka till Koh Samui, ska bli skont att slippa storstan:) Det var allt for nu!Over and out!

Sawasdee from Thailand!!!

Nu ska ni fa hora om vad som har hant hittills!!Allt borjade med en slags gratfest pa Arlanda!Men nar alla lugnat ner sig(Frida!!) kunde vi iaf ga igenom gaten och ut till planet. Men forst var Malin bara tvungen att ha ner berget med Pringles-burkar pa cafet!Fast dom ramla bara nastan:) Planet var jattefint, alla hade varsin tv med en liten fjarris, som dock inte fungera for alla, men det ar smallar man far ta...egen tv liksom halla!!Pa planet var det svart och sova for alla utom Jessi som sov som en stock!Frida sov lite, Malin sov inget!Planet var en slags bastu och Frida ville helst av allt kasta av sig kladerna:) Nar vi landat i Peking och gatt igenom typ 100 kontroller dar vi blev kollade av sma kineser med swineflu-masker, tankte vi sova lite till. Da va vi sa smarta att vi valde att sova pa flygplatsens kallaste stalle, det typ kom rok ur munnen, lovar!!!Efter det korde vi lite Pizza Hut och pa vag till gaten tyckte vi att vi hade valdigt gott om tid sa vi stannade och tog lite bilder, men oj va forvanade vi blev nar vi kom fram till den tomma gaten och det stod att det var "last call" till varan flight!Vi kastade oss inn och pa vag till vara platser mottes vi av djuuupa suckar fran vara medpassagerare!!!Efter 5 timmar landade vi har i Bangkok, stod en timme i ko for att fa veta att vi ar snalla och far komma in i landet!Vart bagage kom jattefort och da menar vi jattefort!!Alla var valdigt hjalpsamma och vi fick en taxi pa an gang!Efter en timmes irrande pa Bangkoks gator kom vi antligen fram hit till Sawasdee Bangkok Inn. Juste, pa vagen hann taxichaffisen kora in pa varsta gagatan och alla kolla valdigt konstigt pa oss, men vi kande oss mest som varsta kungligheten!Efter dusch och uppfraschning gick vi ut pa stan far att hitta nagonstanns att ata!VI satte oss pa en jattemysig restaurang och bestallde in god mat och varsin kall ol!Sen avslutade vi med en god drink, och gissa va kalaset gick pa!200 kr!!For alla tre!!!!Pa vag hem gick vi forbi Sleven och kopte chips och vatten,gott!Som ni hor har vi det toppen har borta!Det var allt for nu. Vi skriver om idag imorgon!Over and out!

Dagens citat: -Oj,klockan ar halv sju!
-Ja, det blir ju sa ibland!

time to go...

Nu är det snart dags att åka till arlanda...typ 50 minuter kvar, vilket är ingenting med tanke på hur länge vi har räknat ner till den här dagen!Jag vaknade klockan 7 imorse och kunde inte somna...kände en slags nervositet i magen kan man säga!!!!Johanna kom hit vid typ halv tio för att hänga med mig några timmar innan hon börja jobba, för nu är det många dagar tills vi ses igen...hon va här i tre timmar men när det väl va dags att säga hej då körde vi plåster-varianten: snabbt och smärtfritt!!!Fast o andra sidan hade vi inte kunnat köra ett seriöst hej då, för sånna är inte vi!Men nästa gång ni hör av oss är vi på andra sidan jorden, kul för oss!Over and out.

Sista minuten!

Nu är det inte många timmar kvar tills vi är på Arlanda. Nu finns det ingen återvändo. Nää men, jag är jätte taggad, det ska bli sååå roligt att komma bort och vara ledig. Det är kul att jag åker med Malin och Frida eftersom vi har snackat om att resa tillsammans sen vi var små. Och nu händer det, helt sjukt!
Jag packade allt igår och självklart så måste jag handla lite idag :) Glömde lite saker,hehe. Känns så typiskt mig på någonsätt. Så om två timmar drar jag till Stinsen å köper det sista grejerna sen ska jag vara klar hoppas jag!
Igår var det farväl till Paoi,Anna och Adde, det blev lite sorgligt men det är inte så länge man är borta. Det kmr gå snabbare än va man tror. Idag kommer vaniljprinsessan och Björn hit å ska sjunga lite avskedssång. Det blir bra!! TIME TO SAY GOODBYE!!
Hade en liten teori igår att om jag går upp tidigt idag kanske jag sover längre på planet, får hoppas att det funkar. Nää, nu ska jag äta en sista Sweden frukost på länge. Awsome!
/ Jessica

opackad!

Näe asså frågan är om jag kommer iväg på den här resan...för det går verkligen inte att packa!!!Jag vill ha med mig allt, allt, allt!!!Kände att det gick lite över styr när jag packade ner 4 bikinisar...jag ger upp för dagen, förstår inte hur Frida redan kan vara klar!Fast iofs började hon lägga fram kläder för en månad sen, typiskt henne;)
Igår vare sista utgången innan vi åker, hade sjukt kul och vi dansade typ HELA kvällen:):) På hemvägen kom jag och Johanna på att vi inte kommer träffas på 3,5 månad, det kommer bli konstigt att inte träffa henne varannan dag och prata i telefon med henne typ varje dag!Men oj va kul vi ska ha sen när alla är hemma igen, bruna och snygga!Over and out!

till föräldrarna!

På pappa Sunes begäran kommer här en resplan!
Så nu har ni full koll på vart vi är:)

Resplan

Tisdag 23/2

Flyg från Stockholm 1825

Onsdag 24/2

Landar i Peking 0955 (0255 svensk tid)

Flyg från Peking 1345 (0645 svensk tid)

Landar i Bangkok 1805 (1205 svensk tid)
I Bangkok bor vi två nätter på Sawasdee Inn Hotel.

Fredag 26/2

Flyg från Bangkok 1630 (1030 svensk tid)

Landar på Koh Samui 1735 (1135 svensk tid)

Sover på Koh Samui en natt. Den 27/2 tar vi båten till Koh Phangan och bor de fyra första nätterna på Cookies Bungalows.

Tisdag 16/3

Flyg från Koh Samui 1245 (0645 svensk tid)

Landar i Bangkok 1350 (0750 svensk tid)

Flyg från Bangkok 2115 (1515 svensk tid)

Onsdag 17/3

Landar i Melbourne 1035 (0135 svensk tid)

Flyg från Melbourne 1240 (0340 svensk tid)

Landar i Sydney 1405 (0505 svensk tid)

Tisdag 6/4

Flyg från Brisbane 1630 (0830 svensk tid)

Landar i Sydney 1800 (1000 svensk tid)

Onsdag 7/4

Flyg från Sydney 1420 (0620 svensk tid)

Landar i Hong Kong 2155 (1555 svensk tid)

Flyg från Hong Kong 2315 (1715 svensk tid)

Torsdag 8/4

Landar i Zürich 0610

Flyg från Zürich 0650

Landar i Stockholm 0910

One night i Bangkok...(fast egentligen blire två)

Så här ser hotellet i Bangkok ut!!Kan bli bra:)

//Malin

helst av allt vill vi slippa Thai toilets!!!

Nu är det ju faktiskt nästan inga dagar kvar tills vi åker, bara 5!!!Sen slipper vi skitSverige med all snö och kyla!!!Idag har vi växlat pengar till Bath!!Han som hjälpte mig hette Glenn, det tyckte iaf jag va kul(av någon anledning fick det mig att tänka på Johanna!!) Sen konstaterade vi att dom av oss som kommer bråka först är Jessi och Frida, skönt för mig!Jag och Jessi kommer hålla oss längst och bråka kanske först på hemvägen:) Resfebern börjar smyga sig på men mest av allt längar vi efter att få ligga på stranden med varsin drink och bara njuta!!
Förresten ska vi bo i Cookies Bungalows under Full Moon, hur mysigt låter inte Cookies liksom??!

//Malin

I´m going where the sun keeps shining...

8 dagar kvar tills Sawadee Inn Hotel i Bangkok får finbesök!

Välkommen till min nya blogg!