We are keen!!

Jaa, va ska man borja! Just nu kanns det som jag drommer for jag har precis tagit en powernap i en timme, sa jag maste be om ursakt om vissa saker inte hanger ihop!!

Idag gick vi upp halv sju for vi skulle ta varan forsta surfing lektion, as coolt. En buss kom och hamtade oss och tog oss och sex andra till en strand nagonstans i Aussie. vi fick varsin brada och gick till stranden. till varan forvaning skulle vi gora uppvarmning. Halla! Vi ar pa semester da ska man ju inte rora pa sig :P Na da men det va kul, lite teori och ovningar innan vi tog vara brador och hoppade i. Vi var alla lite nervosa men anda valdigt valdigt taggade. helt plotsligt nar jag vander mig om bland vagrona ser jag Frida sta upp pa bradan och surfar. WHAT! hur gick det till, tror hon har tranat med niklas hemma, heheh nada,Frida uppe pa forsta vagen (naturbegavning) da blev man as taggad, jag kom upp pa tredje forsoket. as glad. det var en helt otrolig kansla att sta pa bradan och glida pa vagorna. malin kom oxa upp forstars for vi ar alla saa bra :D efter 4 timmar va ben armar och ja vet inte vad trotta. Vi akte tillbaka till byron bay och kakade lite god god mat. imorgon ar det dags att kora lite surfing igen. Det ser vi fram emot.

byron bay ar helt otroligt, vi har traffat sa mycket fina manniskor. Forsta dagen sa lag det 4 killar a sov i varat rum, de visa sig vara jatte trevliga schweizare, vi blev lite radda nar de sa att de kom fran schweiz men det va jatte gulliga killar, sa vi var  med dom hela kvallen. At middag pa hotellet (som ar gratis), spelade lite biljard och lite kort och sedan blev det lite dans!

Just nu bor det en kanadick i varat rum. Dave en jatte gullig kille som har hangt med oss i nagra dagar, han och hans kompis ska troligen folja med oss till Fraser nar vi aker dit. Det blir troligen pa torsdag som vi drar dit. Vi stannar har tills pa tisdag ialf. Annars bor det tre andra svenska tjejer och idag kom det en tjej fran england. Det gar folk och kommer folk hela tiden till varat rum som vi kallar Sweden. Vi hanger med nagra fran ett rum vi kallar canada, det bor i och for sig bara en kanadick dar men ialf. Vi kallar honom oxa for Canada, han ar den gladaste manniskan jag har traffat. han skrattar at oss hela tiden, men vi ar ju ganska roliga.

Annars har det nog luktat ganska mkt brant flask om oss for vi har legat och stekt och chillat pa stranden. Vilket har varit helt underbart. nar jag ligger dar pa stranden och lyssnar pa min ipod eller bara njuter av varmen kan jag komma pa mig sjalv att kolla upp och se mig omkring och da borjar jag alltid skratta for det ar helt sjukt vackert och helt otroligt att vi faktiskt ar har.

pa kvallarna har gar val folk till cheeky monkey, dar dansgolvet bestar av bord, livsfarligt men dodskul. naa inte livsfarligt ska inte oroa er i onodan, det ar inte sa farligt som det later att dansa pa bord ar ganska kul!
och jag har testat gingerbeer, heheh det va faktiskt gott tro det lr ej.
Ahhh, hor o hapna, jag och frida sjong kareoke har om dan, hahaah, det va as kul! finns pa film for dom som vill veta.

och Mamma, jag kan nog vara brunare an dig nu, for forsta gangen i mitt liv!! kanns otroligt bra.

vi alla borjar kanna att hemma kanns ganska lockande men sen kommer vi pa oss att nej det ar sa underbart har sa det ar bara att njuta av tiden for snart ar vi anda hemma i kalla Sverige lr det kanske ar varmt dar nu.

Jaa jag ska inte fortsatta babbla utan nu ska val vi dra till rummet spela lite kort och ata chips och dricka cola lr ska vi det??!!
jaja, ha det great dar hemma for det har vi ialf!!
pok pa er allesammans /// Frojden

Kommentarer
Postat av: Victor

låter grymt, längtar tillbaka själv! njut varje dag!

surf i sverige sen!

2010-03-27 @ 11:50:30
Postat av: Mamma Monica

Hej tjejer! Det var kul att höra din röst Jessi i morse (lördag) men det är också jättekul att följa era äventyr på er blogg. Härligt att höra att schweizare även kan vara trevliga, men det låter lite läskigt att ni bor med flera killar i samma rum....Surfa gud vad kul, jag kan se mig er flyga fram på vågorna. Ja, gumman du är säkert hur brun som helst usch jag kommer vara så avis när du kommer hem. Nu börjar det göra ont, nu får ni faktikst komma hem snart. Det är tur att vi har påsk nästa vecka så man får vara ledig lite också. Ha det så bra och akta er för batman. Puss mams

2010-03-27 @ 14:17:37
Postat av: Sandra

fan va kul med surfing!!! :D duktiga ni är! <3

2010-03-27 @ 16:56:45
URL: http://sandan.blogg.se/
Postat av: pappa Sune

Hej på er sötnosar ! Jag riktigt se er framför mig, bruna o fina. Killarna på rummet har ju redan dragit har jag hört (skriver jag till mammaMonica), o ni har fått tre svenska tjejer i stället.

Det låter fantastiskt kul med surfing. Du minns väl Malin när jag surfade på vågorna nere på Kreta, det är väl ungefär nåt liknande ni pysslar med , ha,ha.

Ha de så kul ni kan !!

Puss o kram

2010-03-27 @ 18:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0