Fran paradiset till storstan pa 24 timmar!

(det har inlagget skulle publicerats igar kvall(fredag) fast det gick inte riktigt, men nu sa!!)

Hej igen!!

Sista kvallen pa Koh Tao gick vi och gjorde Henna-tatueringar hos varldens skonaste killar!Det enda dom gjorde va att skratta at oss och vi gjorde detsamma at dom:D Jag valde att gora mitt stjarntecken pa handleden(skitsnyggt!!), Jessi skrev "You live You learn" pa underarmen och Frida gjorde en gklav pa hoften, det vart asbra!!Tatuerarkillarna tyckte iaf att vi va roliga och dom lovade att vi skulle fa rabatt om vi kom tillbaka och gjorde riktiga tatueringar sa det gjorde vi!!Eller?!Sen gick vi vidare och at middag pa Flowers, en favorit i repris! En av servitorerna dar,Khai, holl pa att lara sig svenska sa han hamtade sin anteckningsbok och stod hos oss ett tag och fragade massa grejer!Helst av allt ville vi ju bara stoppa ner han i vaskan och ta med honom hem!!Efter middagen gick vi och at pannkakor for sista gangen hos var basta pannkaks-kille som allt vinkar at oss nar vi gar forbi, sen sa vi hej da till Diana och Felicia och gick in till oss for att packa klart!

Pa mandag morgon gick vi upp tidigt for att hinna ata frukost innan vi taxin kom. Tyvarr blev sista frukosten pa hotellet och inte pa vart basta stalle(dom hade inte oppnat for dagen:() Nar vi skulle checka ut visade det sig att dom visst hade kommit pa att vi behovde betala mer sa da var det bara att langa upp planboken, fast vi fick anda en natt gratis och det va val bra!Batresan till Koh Samui gick jattefort och vi sov mest hela tiden, skont! Nar vi kom fram vantade em taxi pa oss som tog oss till Nara Garden, samma hotell som vi bodde pa nar vi va dar forra gangen:) Dom pa hotellet kande igen oss sa vi fick samma bungalow som vi bodde i sist, da kande vi oss som hemma!Pa kvallen at vi middag pa en jattemysig restaurang vid havet, nar vi kom dit vare 10 minuter kvar pa Happy Hour sa vi passa pa att fira sista kvallen i Thailand med varsin drink:D Sen lag vi pa stranden och titta pa stjarnorna tills klockan blev ett, bra avslut pa en heeelt underbar tid i Thailand!!

Tisdag=resdag! Vid elva blev vi upphamtade med taxi och var langa resa mot Australien borjade! Flygningen till Bangkok tog bara 50 minuter sa det var ju en fis i rymden med tanke pa vad som vantade!!Nar vi kom till Bangkok satte vi oss direkt pa en restaurang for att ata lunch, ingen hojdare direkt!!Jag och Jessi fick soja pa vara hamburgare?!Jatteackligt!!!Sen satte vi oss pa golvet for att spela plump och fordriva tiden lite, vi hade ju trots allt 7 timmar pa oss innan nasta flyg gick!!Jessi vann och jag plumpa mest hela tiden!!Efter lite samtal hemifran gick vi och satte oss pa Starbucks med varsin Chai Latte och muffins, nastan som hemma:) Vi gick till incheckningen sa fort vi fick sa att vi kunde ga till BK och ata middag, som ni hor ar ju ata det enda vi gor sa vem vet hur vi ser ut nar vi kommer hem!!Nar vi satte oss pa flyget blev vi valdigt besvikna pa att vi inte fick varsin tv, for vi hade ju hort att Quantas va varsta lyxigt, men daremot fick vi ett paket med filt, oronproppar, sovmask och nackkudde!Och det fick minsann inte alla resenarer, sen fick vi mat ocksa for det hade vi tydligen betalat for innan, tur for oss liksom:) Resan pa 9 timmar gick forvanandsvart fort och vips va det frukost(det hade vi ocksa betalat for). Frukosten bestod av en varm macka med den tjockaste omeletten jag nagonsin sett pa!Inte speciellt gott, men juicen och yoghurten va okej(kors i taket Malin har borjat gilla yoghurt!) Framme i Melbourne va vi tvungna att checka ut vart bagage for att sen checka in igen, valdigt komplicerat men det va bra for da gick tiden valdigt fort och alla pa flygplatsen var supertrevliga och hjalpsamma! Nar vi kom till Sydney var det bara att hoppa in i en taxi till varat hostel for det betalade dom!Har ar rummen valdigt fina och frascha fast det ligger inte sa mycket mitt i smeten som vi trodde, men det gor inte sa mkt!Vi lamnade bara av vara vaskor for att sedan ga ut en svang pa stan och se oss omkring!Wow-faktorn va inte lika hog som vi hade forvantat oss och vi insag snabbt att deras buss-system va helt vardelost!!Men vi kopte iaf nagon biljett sa att vi kan ta oss runt lite!Val hemma igen tog vi en powernap pa en timme(!) innan vi gjorde oss iordning for kvallen. Vi gick till Pizza Hut och kaka supergod pizza for att sen ga vidare till Paddys, en irlansk pub for det va ju trots allt St Patricks Day!Kvallen blev valdigt lyckad men jag maste erkanna att ALLA irlandare ar helt galna!!Vi fick aldrig vara ifred och dom sa och gjorde dom sjukaste grejerna man kan!!Tillslut blev vi raddade av tva norrman som kom direkt fran afrika, det syntes pa deras klader vilket va valdigt roligt for oss andra!!Vid tva traskade vi det langa vagen hem och somna pa stort!!

Igar(onsdag) hade vi tankt ga upp tidigt for att aka till Bondi men vi forsov oss sa vi besammde oss for att ga ner till vattnet och kolla in Operahuset istallet!Pa vag dit at vi pa Subway, saaaa gott!!!Operahuset var sjukt stort och jattehaftigt att se!!Jessi tyckte dock att det inte va lika vitt som hon hade forvantat sig!Vi tog lite pa Hoganas-kaklet och tankte lite pa alla dar hemma!Utsikten darifran paminde faktiskt lite om Karlberg sa det va ju i princip som att va hemma;) Precis brevid ligger den botaniska tradgarden sa vi tog en svang in dar ocksa, egentligen inte saa speciellt men det va fint:) Vi at middag tidigt och tog sen bussen hem, pa vagen hann vi ga forbi ett supermarket och kopa frukost, allt ar sa mkt dyrare har sa vi kan ju inte ata alla maltider ute!!Kvallen blev valdigt lugn och vi stupa i sang vid tio:)

Idag va vi iaf uppe tidigt, at var inkopta frukost som bestod av mackor med Phiadelphiaost och apelsinjuice, gott!! Sen traskade vi ivag till bussen som tog oss typ tio minuter att hitta for allt ar sa himla krangligt!!!Bussresan till Bondi tog en halvtimme men oj sa fint det va nar vi kom fram!Vi la oss pa stranden direkt for att pressa lite och kolla in alla duktiga surfare, sa himla skont fast vi bada inget for det va sjukt kallt!!Sen at vi jattegod lunch pa ett litet kafe nara stranden!Matta och belatna gick vi och kolla lite i affarer och jag hitta en kjol som ar sa snygg att jag nastan dor(Jojoo och Karro ni kommer sa ocksa do!!!)!Frida kopte ett par byxor, ocksa skitsnygga!!Nar vi va klara lag vi i graset en stund och laste och planerade alla roliga sommarkvallar vi ska ha i sommar:) Vid fyra tog vi bussen hem och nu ska vi snart dra oss ner till Darling Harbour for att ata middag och se om vi hittar nagon trevlig krog!

Jag hade tankt lagga upp lite nya bilder men minneskortlasaren verkar inte vilja samarbeta med mig sa det far bli nagon annan dag!Vi saknar er alla dar hemma och hoppas att ni saknar oss;)