Paradiset ar nastan gratis!!!

Efter nagra hektiska, oroliga och lite konstiga dagar har vi antligen kunnat satta oss till ro igen. Som manga vet var fullmoon partyt lyckat men slutade lite olyckligt (Frida kmr skriva ner allt lite senare). Men det var valdigt roligt till en borjan! Och da menar jag valdigt roligt!
Backpacking livet ar helt underbart tycker jag, man glider runt, ser mycket, traffar manniskor fran hela varlden och bara lever livet! Det ar axsome!!

Vi bodde fran borjan pa cookies, men nu var det dags att byta! Sa vi tog vart pick och pack och drog mer norrut! Vi gick runt med vara ryggsackar och lokade sonder, men vi behovde inte leta lange tills vi hittade PARADISET! Chaloklum bay resort!! Vi fick en lyxig, vacker och frasch bungalow ganska nara vattnet. Kostar 800 bath per natt, det ar ca 180 kr och sa delar vi det pa tre, sa ja vi betalar 60 kr var! HAHAHAH!!! det ar nastan lojligt men sant! Man blir ganska snal nar man ar har, vi ater knappt for tvahundra kr per dag vi tre tillsammans men anda sa sitter man dar o kollar pa menyn och sager: det har stallet va mkt dyrare an det stallet igar, 20 bath dyrare! Det ar liksom 2 kr!! Som sagt vi lever livet!

Paradiset (Chaloklum bay resort) har aven varldens basta pool dar vi ligger och steker i 30 c varme! Och de har valdig trevlig personal maste jag tillagga! Sen har de apor som klattrar i traden och kastar ner kokosnotter. Det vore lite coolare att saga att det inte hade rep om sig eller att de inte hade nagon som holl koll pa den!! Det har tuppar, kycklingar, hundar, katter, odlor och kackelacker!!
Pa tal om kackelacker va jag tvungen att doda en igar. Usch o fy o bla!! Men det gick bra! 

Idag hyrde vi moppar och akte runt pa koh phangan, vi skulle se nagra vattenfall men nar vi kom ditt sa va de uttorkade, lite synd men vi fick se en nationalpark ialf, det va trevligt!!! Vi brassade pa pa vagarna (ialf jag), Vi akte tilll Haa drin, vagen ditt va javligt laskig men roligt oxa, branta backar bade nerfor och uppfor, Men det va en helt fantastiskt utsikt! Man far se mycket av on nar man aker runt, det ar validigt trevligt enligt mig!!

Jaa, nu ska vi val aka och ata nagonstans, sen kanske aka till en bar! Det ser jag fram emot! Imorgon ska vi typ till elefanterna och se hur det ar med dom :D

Jaa, vi har det jattebra sa ni behover inte oroa er att vi inte skulle ha det :P vi borjar bli bruna och vanja oss vid Thailand livet!

Frida skriver val om fullmoon kvallen imorgon eller nogot sa alla far veta vad som hant!!
Ha det gott!!
/// Jessica

PS. tankte pa dig idag Pappa, Vi ar omringade av stora berg, jatte vackert, tar mkt bilder sa du far se!!


Kommentarer
Postat av: pappa Sune

Skönt höra att ni är i paradiset och verkar njuta av livet. Jag ser på Google Earth exakt var ni bor nu. Det finns massa foton från omgivningarna där + hänvisning till ert hotells hemsida där man ser hur mysigt det verkar vara där. Jag tror jag åker till er i morgon !! Det skulle väl vara jättekul för er. ??

Här är det mesta sig likt med väder o vind. Massa minusgrader o flera meter snö känns det som.

Det blir nog en häftig vårflod när ni kommer hem. Så ni kanske får se vattenfall här i stället.



Malin: Tove o mamma mår bra o hälsar. I kväll skall vi på Dansens hus. Generalrep. Cullbergbaletten.

kram på er alla från pappa Sune.



2010-03-04 @ 13:48:29
Postat av: Mamma Monica

Hej tjejer! Skönt att höra från er, jag håller med Sune jag kommer också ner till er, här börjar.....man bli trött på all snö. Annars går dagarna som vanligt ikväll ska paps o jag spela lite badminton, men imorgon är det fredag skönt, då har man klarat ännu en vecka. Helgen blir lugn vi kanske ska till Rimbo och hälsa på.

Puss och kram och ta hand om varann. Mams

2010-03-04 @ 18:23:31
Postat av: Sandra

gud vad jobbigt att skriva att Frida skriver om det senare. Jag blir jätteorolig! Vad har hänt?!

2010-03-04 @ 19:17:52
URL: http://s4ndra.blogg.se/
Postat av: F.Pappan

Hej på er. Vi har också varit in och tittat på hotellet och omgivningarna. Lite som Sollentuna på sommaren ;-). Bränn er inte allför länge nu i början även om det är skönt. Tänk på att ni har 5 veckor kvar att bli bruna på! Jag hänger nog på Sune och Monica så ni kan förvänta er besök om några dagar. Jag har precis skottat loss bilen efter en klantig backning så det gör också att längtan efter sol och värme känns ovanligt stark. I övrigt kommer det Norgebesök hit ikväll, Nina och Tor Andre. Kul att träffa honom för första gången. Ha det så skönt. Alla hälsar. Pappa Leif

2010-03-04 @ 21:13:28
Postat av: evelina

hälsa elefanterna från mig! ta bilder! och bra att ni verkar ha det bäst :) kram

2010-03-06 @ 23:53:41
Postat av: böna

jessica! ifall du inte trodde det så tänkte jag bara säga att jag bli avundsjuuuuuk! ni verkar ju må som drottningar i alla fall det är ju skönt att se=) upplev allt, uppskatta allt och kom hem hel sen vännen

2010-03-10 @ 12:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0