Koh tao, Paradisets paradis!

Okej, vi kor en snabbgenomgang av vad som faktiskt hande mig pa full moon, for de som inte vet.. Nar vi kom dit kopte vi Buckets, ungefar som en drink i en hink. Efter typ en kvart i haad rin borjade jag kanna att ngt inte stod ratt till, da benen slutade lyda mina tankar.. Turen gick till sjukhuset pa koh phanang och jag fick dropp och somn... Pappa (Varldens basta pappa!!) pratade med forsakringsbolaget redan nar vi satt pa baten till samui, sa allt var fixat nar vi kom fram.. vilket var tur, for notan gick tydligen pa runt 73000 bath, enligt han som pratade med oss pa sjukhuset.
Formodligen var det ngn som vid ngt tillfalle lade ner ngt i Bucketen, vilket gjorde att jag blev sa dalig. Men nu mar jag bra, har varit lite illamaende vid maltiderna och sa och har atit mediciner for att stabilisera magen, men de har jag atit klart idag:) Allt gick ju bra och jag och jessica aterforenade oss med malin dagen efter.. Sa inga mer buckets for oss, och jag har bytt tillbaka till mitt vanliga nummer pa mobilen, sa jag slipper tanka pa att fylla pa pengar hela tiden.

Nu till lite roligare saker.. Igar tog vi vara ryggsackar och forflyttade oss vidare med bat till Koh Tao, Skoldpaddson. Sa fort vi kom hit kom alla tre pa att vi struntar fullstandigt i Koh samui, for det har ar det vackraste plats vi sett. Vi bor nu pa AC resort i ett lite lyxigare rum med Ac(hihi) Dock har inte den fungerat inatt(lokfest) sa nu pa morgonen var jag och jessica och pratade med de pa hottelet sa n far vi bo en extra natt for halva priset! Duktiga tjejer:) 
Igar blev det en lat dag vid poolen, en sen middag och lite promenad pa stranden. Idag har vi tillsammans med tre svenskar varit och snorklat pa andra sidan on, och jag sager bara, vagarna har ar helt galna har rakt upp och rakt ner.. Men det var sa kul att snorkla, vi hade ett gang fiskar galet nara, man kunde nastan rora vid dem.. Sa sant blir det mer av:) Nu har vi varit och shoppat pa seveneleven och ska hem och ta en powernap innan det ar dags for middag

Mamma foresten, kopte en san dar sjal till dig pa MBK, har glomt att saga det bara:p Enfargad, jattefin!

Tusen Kramar fran oss allihopa

//Frida

Kommentarer
Postat av: Sandra och familjen Fröjd

gud va bra att allt löste sig för er allihop, särskilt för dig frida. Vi var verkligen oroliga här i snöiga sverige!!!

låter jättehärligt att snorkla så där! hoppas ni får uppleva mer sånt!



många kramar

2010-03-07 @ 13:15:03
Postat av: pappa Sune

Skönt att höra av Frida som verkar pigg o kry.

Har ni kommit ännu närmare paradiset nu än tidigare. Det verkar finnas hur många paradis som helst där borta !!

Ni hör väl er för om de farliga maneterna, "box jellyfish", kubmanet eller havsgeting på svenska.

Kolla med hotellet de vet säkert. Det har varit en ny olycka med dem där nere, läste jag om. här om dan. De är oerhört giftiga.

Här har det varit en vacker vintersöndag med flera plusgrader i solen. Dessutom gick vasaloppet idag och en svensk vann.

Sköt om er !

Kram från pappa Sune.



ps Malin: Nu är det din tur o skriva inlägg

2010-03-07 @ 17:45:24
Postat av: F.Pappan

Hej och tack Frida - det värmer. Bra at Sune tar upp detta med maneterna!. Kolla upp det och var också uppmärksamma i vattnet!



För övrigt var det en kille från Hudiksvall som vann Vasaloppet - Jörgen Brink. Det verkar visst bara vara hälsingar som gör bra ifån sig i skidsammanhang nuförtiden: Jörgen Brink, Anders SÖdergren, Daniel Richardsson, André Myhrer osv. osv.



Ha det bra!



/Pappa Leif

2010-03-08 @ 12:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0