fran paradis till helvete och tillbaka igen!

Igar (tisdag) var det dags for oss att byta rum till ett fan-rum isstallet for ett ac-rum som vi bodde i domtre forsta natterna!Mycket billigare fast mycket varmare men vi har ju faktiskt en liten budget vi maste halla!!Vi gick da till receptionen har pa AC Resort for vi tankte att vi orkar ju  inte flytta sa langt. Dom fixa fram ett rum till oss pa tva roda och allt va frid och frojd tills vi kom kom upp till var bungalow som iofs sag valdigt fin ut utifran!Men nar jag ska kolla in standarden pa badrummet, som typ ar det viktigaste av allt, sa vander varan tur!Det forsta jag ser ar en 30 centimeter lang odla som stirrar pa mig!Jag skriker i panik och Jessi och Frida stammer in!Vi slanger igen dorren och haller typ pa att svimma. Frida tar tag i saken och skrammer ivag den med en handuk sa att den forsvinner upp i ett hal i taket!Himla skit tanker vi den kommer ju komma tillbaka sa fort vi gar harifran. Och mycket riktigt nasta gang vi oppnar dorren sa sitter han dar igen!Vi bestammer oss for att ga till poolen och lugna ner oss istallet, bra val!Pa eftermiddagen gick vi ner till havet en stund. Vi fundera ett tag om vi skulle oppna ett spa dar nere och ta 20 Bath for en kroppspeeling, for sanden pa havsbotten funka perfekt som peeling!Sa dar lag vi ett tag och lekte med leran, valdigt underhallande:) Men sen tankte vi att nu ar det ju faktiskt dags for oss att ta tag i var radsla for odlan och ga upp till bungalown och duscha! Till var gladje sitter han inte i badrummet nar vi kommer dit men daremot har vi fatt en ny rumskompis!!!I gardinen sitter en spindel som var lika stor som min hand pa langden!!!!!Vi springer ut i panik och jag skojar inte nar jag sager att det va nara till tararna da!Vi tar vara plambocker och gar pa skakiga ben ner till receptionen och berattar om var nara doden upplevelse!Som tur va hade vi tagit bilder pa vara oinbjudna gaster sa nar vi visade dom fick vi byta pa an gang!Den har gangen till ett superfint ac-rum utan ackliga djur i gardinerna!Vi va tillbaka i paradiset!Kvallen spenderades pa restaurangen Flowers med mycket trevligt sallskap av nagra svenskar som vi traffat har nere!

Idag gick vi upp ganska tidigt for att aka till Koh Nang Yuan, en superhaftig o som ligger bara tio minuters resa harifran med taxibat!Taxigubben slappte av oss och sa att han skulle komma tillbaka klockan fyra, sa vi hade fem timmar pa oss att gora vad vi ville!Man kan faktiskt inte riktigt beskriva med ord hur vackert det ar pa den har platsen, men jag ar inte forvanad over att den ar listad som en av varldens tio vackraste platser!!Vi bestamde oss for att ga upp till utsiktsplatsen och det var lattare sagt an gjort!Har nog aldrig svettats sa mycket i hela mitt liv och det ar inte ens ett litet skamt!Men nar vi val var uppe sa var det vart alla svett!Jag trodde knappt mina ogon nar jag stod dar och titta ut over havet!Det va som ett vykort, helt galet!Sen lag vi pa stranden och jobba pa brannan ett tag, det gick valdigt bra maste jag saga.Efter en stund vare dags for lunch och sen va vi sa trotta sa vi satt kvar i skuggan anda tills var taxikompis kom och hamta oss igen!Nar vi kom tillbaka hit till hotellet sa tankte vi vara varsta snalla tjejerna och ga och betala resen av varat rum, for igar betalade vi ju bara for fan-rummet!Men nar vi kom dit sa dom att vi inte behovde betala nagot mer. Sa sprang fort darifran innan dom han andra sig, sa har vi tur behover vi bara betala 600 bath/natt istallet for 1500!!Later som en bra deal tycker jag efter gardagens krangel!

Nu sitter vi har vid varsin dator och har precis tryck i oss varsin pannkaka!Seriost den godaste pannkakan jag nagonsin atit, det va med choklad pa:) Livet kunde helt enkelt inte vara battre!

Vi raknar med att ni har skottat bort all sno tills vi ar hemma, bara sa ni vet! For var nya hudfarg matchar mycket battre med sol an sno!Idag ar det en vecka tills vi aker fran Thailand och det gor faktiskt lite ont i hjartat. Hit ska jag aka manga ganger!

Hoppas ni dar hemma fortfarande ar lika bleka som nar vi akte, for annars ar det ju liksom inte lika kul!

Puss o kram Malin


Kommentarer
Postat av: Sandra (den andra Fröjden)

haha uschua för ödlor (fast inte för gulliga, jean-claude jessi, du vet?) och spindlar!!!

jag kan glädja er med att säga att snön faktiskt börjar smälta. trots att solen skiner mkt nu så är vi antagligen lika bleka som innan ni åkte ;)



pussar och kramar <3

2010-03-10 @ 20:51:37
URL: http://sandan.blogg.se/
Postat av: pappa Sune

Hej på er !!



Vad mysigt det låter med lite exotiska djur så där på nära håll. Passa på att studera dem lite närmare och smågulla med dem lite !

Här är det snö o sol som sagt, och det passar väl riktigt bra mot er bruna hy när ni kommer hem.



Malin: Tove var hemma igår en stund o hälsa till dig om jag skulle "kommentera". Gustav är hemma från Afganistan i ca 2veckor. De åkte upp till Sälen och åkte skidor samt koppla av från krig o elände. Alexander med mor o far har åkt till Egypten på lite semester. Så snart är det bara jag o mamma kvar men mamma får nog aldrig tid. Vi får åka upp till fjällen i april när du kommer hem, tycker jag.



Kram o puss från mig o mamma Mari

2010-03-10 @ 21:49:06
Postat av: Mamma monica

Oh, tjejer det låter ju så härligt, förutom med era nya husdjur. Här hemma har vi faktiskt haft sol flera dagar nu så det är jätteskönt och ljuset blir man så glad över (man får leta efter det lilla)det är ju ljust när man går hemifrån och ljust en liten stund när man kommer hem. Annars tuffar dagarna på som vanligt i morse när pappa skjutsade mig till tåget så vi en tjej som var så lik dig Jessi så det var äckligt, eller så är det bara önsketänkande. Ha det så bra och tänk på oss ibland.

Puss fr mamma

2010-03-11 @ 16:36:18
Postat av: Tove

Jag hälsar alltså inte att Gustav e hemma och det där! utan bara en vanlig hej-hälsning ! du vet?haha!



Tycker det låter helt fantastiskt det där ni pysslar med därborta! men Malin! alltid när jag o josefin är utomlands har vi haft ödlor på rummet! Vi brukar kalla dem kompis-ödlor och då känns det bättre!



Ha det grymt så ses vi snart!!

Jag saknar dig! Pusspusspuss

2010-03-11 @ 20:00:16
Postat av: Soppatorsk

HEJ MIN BASTA (OCH FRIDA OCH JESSI)!!!!

kul att livet leker i thailand. nagra odlor behover ni inte oroa er for i aus, daremot pengar som forsvinner! hinner vi ses i brisbane?????

jag saknar dig sa att jag nastan DOR har. tack for kortet jag tittar pa det varje dag och blir varm i sjalen! och prinsesslypsylet anvander jag flitigt!!!



PUUUUUUUUSSSSSSss

2010-03-12 @ 08:33:53
Postat av: pappa Sune

Grattis, grattis Malin Viktoria du har ju namnsdag idag. Det är allmän flaggdag här i Sverige just för det.

Puss o kram från Pappa, Mamma o Tove.

2010-03-12 @ 19:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0