Snart sa ar det dags..

Gardagen spenderades pa vart hostels pub, dar det var ladies night, fast det var mest killar dar.. det var liksom en fotballsmatch som alla skulle se, men vi hade ganska trevligt anda:)

Idag har vi varit pa citybeach, som ar en fuskisstrand i brisbane. Det ar helt enkelt en pool som ar fylld med sand och en fejkstrand:p Men vi lag dar ett bra tag och njot av solen:)

Nu ar det ju snart dags for oss att ta vart pick och pack och ta oss hem till er, och vi forvantar oss en valkomstkommite nar vi kliver av pa arlanda;) Vi har ocksa ngra individuella onskningar av familjerna dar hemma sa dessa kommer nu:p

Frida: Skulle vilja att det finns smorgasgurka och ost och mjolk och gott brod hemma, saknar min specialfrukost:p Och vill garna ha god lax och klyftpotatis och sallad och saaas(!!!!) pa kvallen nar jag kommer hem:) och philadelphia och kex, och losgodis som pappa har kopt! :p Niklas har jag redan bestallt neverstop och surt och blandat av, fast man kan ju alltid paminna:p Hoppas pa myskvall med familjen med bra hyrfilm och sa:p Sex veckor ar nog for nu, saknar er alla for mkt:p

Jessica: Jaha, har funderat mycket pa det har vad man vill ha nar man kmr hem. kanns lite som julafton (lr inte)!! Till middag pa torsdagen vill jag ha forst avocado med rakor o rom o allt det dar ni vet. men oxa aioli med rakor AHHMM!! super gott, nu blir man hungrig. Sedan grillat till middag med lax, flaskfile och korvar :D klyftpotatis, stor skal med sallad och massa saser thihihi. dipp o dipp o dipp o dipp saknar min dipp helt enkelt. Om man far valja vilken dipp skulle jag onska ranch och sourcream and onion! sen om det gar den dar goda rodvinssasen ni gor sa bra mamma och pappa! till efterratt en stor skal med losgodis :D sen ar jag nog nojd! ha bara kylen fylld med det vanliga godheterna och typ 10 liter mjolk sa blir jag super glad! Sen blir val alla i familjen frojd glada om vi ater tacos till middag pa fredag? kanner mig lite bossig har som sager hur jag vill ha det men jag tror alla tkr att mina ideer ar super bra! nu blir jag hungrig nar jag skriver om mat. Jag skulle oxa vilja att min familj star o vantar pa mig i tid pa arlanda den har gangen! hahah,skamt o sido! Alskar er, ses snart! pussssss
ps, tjuvkollade pa fridas lista, skulle vilja ha leverpastej och smorgasgruka den som vi hade hemma innan jag akte smakade konstigt!! :) ds.

Malin: Om jag far onska skulle jag vilja ha mjolk!!!Det va allt:D Nej jag skoja jag har lite mer saker jag ar sugen pa! Till middag pa torsdag skulle jag helst av allt vilja ha grillat med klyftpotatis och massa tzatsiki(fast den gor jag sjalv!) Fast till forratt skulle det vara gott med toast med rom och graddfil. Efterratt behovs inte men jag vill ha losgodis och cheesedoodles!!!Och det maste finnas philadelphiaost och kex hemma for det har jag upptackt ar typ det godaste som finns!!Till kvallsfikat maste det finnas Chai-te och nagot gott, pappa kan nog valja ut ngt bra!!Men utan notter tack!Juste skorpor skulle vara valdigt gott ocksa och vanlig hushallsost!Nagot gott brod till frukosten ar ju ocksa kul!Det var nog det hela...eller jag vill ha en marabou chokladkaka ocksa, helt vanlig mjolkchoklad:D Nu ar jag klar...jo jag onskar att Tove ater hemma pa torsdagen ocksa for annars ar det inte lika kul:P Nej nu ar jag klar med mina onskningar, tack for mig!

Vi landar pa Arlanda 09:10 torsdagen 8/4. Det ar bara varat fly fran Sydney som ar flyttat till en tidigare tid sa hemresan kommer ta 31 timmar, superkul!Sa det ar bast for er att alla godsaker finns dar nar vi kommer hem!!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Nicepicke

Visst är fuskstranden fin!? Såg ni jätteödlorna i trädgården bredvid?

Det finns en massa fina affärer på Queens st om ni inte varit där än:)



Du kan va lugn Frida, jag fixar sötsakerna:) <3

2010-04-04 @ 11:16:01
Postat av: Mamma Monica

Härligt att ni snart är här......vi ska absolut vara i tid den här gången, pappa får inte bestämma när vi ska åka till Arlanda. Tyvärr snöar det här idag måndag men vi får hoppas att den hinnte försvinna innan torsdag så vi hinner få fram grillen... Vi har haft en mysig påsk i Tamsgår'n och farfar var med oss. Säfström skulle åka hem en dag tidigare så då gjorde vi också det. Vädret i påsk var helt underbart vi satt ute vid husväggen och njöt. Tjejerna hade fixat, som vanligt, en påsktävling för oss vuxna. Fröjdarna vann, tjoho. I år hoppade vi över traditionell påskmat utan tog kräftsoppa och kyckling med mozarella o solt.tomater.

Nu längtar vi som bara den och det är så skönt att ni snart är här vi. Hoppas resan hem är ok.

Puss Mams

2010-04-05 @ 11:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0